woensdag 23 april 2008

Thesis beschikbaar over Emerging Church

Het dan eindelijk gelukt: ik ben geslaagd voor de Research Master aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Om de bul te krijgen heb ik een overzichtsthesis geschreven die handelt over de "emerging church". De thesis is met name bedoeld voor hen voor wie de materie nog onbekend is. Het wil niet zeggen dat zij die iets meer bekend zijn met de "emerging church" niets nieuws lezen. Ik heb zowat alles wat er te lezen valt over het onderwerp gelezen. Ik hoop dat het helpt deze nieuwe beweging op waarde te schatten. Naar mijn bescheiden inzichten is het een uitdageing om juist in deze postmoderne tijd van deze beweging te leren, ter opbouw van het koninkrijk van God. Je kunt de thesis hier lezen en eventueel opslaan.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met de afronding van je studie!

Anoniem zei

HE Haije!

Gefeliciteerd! Wat een mijlpaal en dat op het gebied van EC. Super.

Wat ga je nu doen? Heb je al plannen?

Ik heb trouwens ook net een boek geschreven over EC. Misschien ook iets voor jou?

Check:
http://www.lulu.com/content/2394341

mzzl

Johan

pmt zei

Haije,

van harte!
ziet er goed uit, ik ga de thesis zeker lezen. Fijn dat er de laatste tijd steeds meer over EC in het Nederlands taalgebied wordt gepubliceerd.

Anoniem zei

Haije,

Proficiat. We laten de printer even lekker snorren!

Anoniem zei

heb het gelezen en vond het een interessante verzameling info. tof dat je het zo beschikbaar stelt, want het is toch een soort kindje lijkt me. wel een vraag: de kritiek die er is op de ec, van bijvoorbeeld mark driscoll, john piper en anderen, vind je die nou terecht of niet? ben je vooral gecharmeerd bent van het zoeken naar nieuwe vormen van kerk-zijn en minder van het loslaten van christian doctrines?