woensdag 2 augustus 2006

Heroooos

Er zijn altijd mensen die je leven beïnvloeden. Een mens is een sociaal wezen en kan niet zonder anderen. De uitzonderingen daargelaten. Ik ben ook zo mij voorbeelden gehad. Dat was vaak zo incidenteel, dat wanneer mensen er naar vroegen, ik niet wist wie ik moest noemen. Na het lezen van Bono over Bono heb ik er een held bij. Bono. Ik was nooit zo'n U2 fan. Mariska had Joshua Tree al voordat we trouwen. Ik vond sommige liedjes aardig, maar verder niet. Nu heb ik iets gelezen van de man achter het succes.

Van Bono heeft men zich steeds afgevraagd: is hij het nu wel of is hij het nu niet. Did he find what he was looking for? In Bono over Bono is er geen twijfel mogelijk. Bono wil Jezus volgen. Het spat van de bladzijden. Ook al wil de interviewer er niet altijd over praten, God komt om de haverklap aan bod. Bono weet dat Jezus gekomen is voor ons, Hij stierf en leeft. Jammer dat daarover weinig wordt doorgevraagd. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik de man enorm bewonder.

Bono reist de halve wereld af om iets te betekenen. Hij heeft met de belangrijkste mensen van deze aardkloot gesproken. Hij doet er wat aan. Er zijn meerdere "emerging church" aanhangers die Bono over Bono lezen. Op verschillede blogs zie ik het boek in Nederlandse of Engelse versie langkomen. Blijkbaar zijn er meer mensen die in beweging worden gezet!

Geen opmerkingen: