maandag 8 januari 2007

Samen studeren

Vandaag heb ik gebrainstormd met iemand die een studiegroep wil starten. Het doel is niet op een docent voor een groep te plaatsen om vervolgens allerlei info in de groep neer te laten, maar om over onderwerpen die iemand triggeren, te bomen. Ik vind dit een ontwikkeling die kenmerkend is voor onze tijd. Moderne mensen verlangen naar kennis, post-modernen zoeken samen naar antwoorden. Kennis is mooi, maar het moet leiden naar een stuk groei en verdieping. Daarom was ik uitermater enthousiast en verwacht veel van dit initatief. Het zijn de lichtpuntjes van het werk, met name omdat niet ikzelf, maar iemand anders er mee komt. Dat hebben we meer nodig in een gemeente. Bedankt Roelof voor je enthousiasme en je verlangen om te groeien!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Haije,

Het is voor het eerst dat ik je site zie. Leuk om te lezen. Heb je inmiddels gelinkt op mijn weblog.
Gelukkig merk ik bij veel mensen in de gemeente het verkangen om te groeien. En hoewel iedereen dit in z'n eigen tempo doet, is het fijn dat we dit met zn allen kunnen doen.
Tot zondag!

groetjes Sofieke

Haije Bergstra zei

Hallo Sofieke,

Leuk dat je ook meeleest. Ik zal jouw blog ook in de gaten houden.

Groeten,
Haije