donderdag 1 februari 2007

Er is veel gebeurd

Het is al weer lang geleden dat ik mijn laatste post heb geschreven. Niet alleen gebeurde er veel in de gemeente dat aandacht vroeg, maar ook de studie slurpt tijd. De stapel boeken en artikelen die ik nog moet lezen wordt kleiner, maar nieuwe dienen zich al weer aan. Binnenkort zal ik daarvan iets meer aan een antal post toe vertrouwen.

Deze week had ik een avond met een groep mannen die samen hetzelfde boek lezen. Niet alleen het boek, maar ook wijzelf staan centraal. We leren van elkaar en kunnen elkaar aansporen en aanmoedigen. Ik zie altijd uit naar deze avonden. Ook nu heb ik ervan genoten. Voor mij is dit gemeente zijn in optima forma. Ik denk dat Jezus dit heeft bedoeld met zijn uitspraak over 2-3 mensen die in Zijn naam bij elkaar zijn. De eenvoud maakt dat het door mij als een weldaad. De rust die je ervaardt na de drukte en de hectiek van alle dag.

Dat is voor mij gemeente-zijn.

Geen opmerkingen: