zaterdag 10 maart 2007

Mjn tweede leven

Ik ben vandaag aan mijn tweede leven begonnen in de virtuele wereld. De EO zit inmiddels ook in Second Life, dus moet ik het ook maar eens proberen. Dus nu loopt Haije Barbosa ook rond in Second Life. Mocht je mij tegenkomen, knijp dan even een oogje dicht, want mijn electronische alter-ego loopt er een beetje bloot bij. 's Morgens mijn kleren in het echte leven aandoen gaat makkelijker dan mijnheer Barbosa in een spijkerboek te helpen.

Maar evengoed, de EO heeft er ook een postbus waar je brieven aan God kwijt kan. God is ook aanwezig in deze tweede dimensie die alleen via een beeldscherm te bereiken is. Het is een nieuw netwerk, naast Hyves, MSN, de blog of Skype. Mensen ontmoeten elkaar steeds meer in de binnenste van de computer via netwerken. Ik schreef vorig jaar een scriptie over dit fenomeen en het blijkt is een korte tijd steeds meer vorm te krijgen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha, wat ben jij hip en bij de tijd joh. Je hoort er inderdaad al veel over....maar zie er zelf nog even 't nut niet van in...dat duurt altijd even...;)
Wat doe jij ermee dan, behalve halfnaakt rondlopen?

mosaicogranada zei

Tjonge Haije, zo ken ik je helemaal niet. Als je hier in Spanje maar wel je kleren aanhoudt!
Eventueel heb ik nog wel een spijkerbroek voor je, alhoewel die misschien wel wat aan de korte kant zal zijn.

Haije Bergstra zei

Je kunt zelfs films kijken en spelletjes doen, dansen met je virtuele vrienden en bij Randstad solliciteren. Ze verkopen zelfs grond om iets op neer te zetten dat in werkelijkheid dus niet bestaat.

Met die kleren gaat het nog niet zo, helaas! Maar in het echt houd ik gelukkig mijn kleren wel aan, wees niet bang.

Trouwens, je mag het gratis proberen!